هر کسب و کار، داستانی دارد

نشست تعاملی در مسیر کارآفرینی، در پردیس سینمایی میکامال کیش برگزار شد.

به گزارش اخبار جزایر، سلسسله نشست‌های تعاملی در مسیر کارآفرینی به همت شتاب‌دهنده‌ی رادمان کیش و با همکاری انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جزیره کیش برگزار می‌شود.
این جلسه با راهبری مهندس امیرمیثم گیاهی آغاز و در حوزه خلق داستان برای کسب و‌کار و افراد کارآفرین مطالبی بیان شد.
در این ارائه مهم‌ترین موضوع بر ساختن یک داستان برای کسب و کار و داشتن رویا و چشم‌انداز برای هر کسب و کار تاکید شد.
اگر فرد کارآفرین نتواند داستان خودش را خلق کند، دیگران برای او داستانی روایت خواهند کرد که مطلوب او نخواهد بود!
در این رویداد آقای دکتر محمد سریرافراز مدرس دانشگاه و فعال اقتصادی، در حوزه مدیریت سبد سرمایه‌گذاری با رویکرد سرمایه‌گذاری در بورس مطالبی بیان کرد.
داشتن چند استراتژی برای منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری مولد و داشتن پلن Aو B از نکات مهم اشاره‌شده در این سخنرانی بود.
وی تاکید کرد: از پربازده‌ترین بازارها در چند دهه گذشته سرمایه‌گذاری در بازار بورس ایران بوده است اما داشتن دانش کافی از الزامات مهم این بازار بوده و زمان ورود و خروج از این بازار بسیار پر اهمیت است.
سیده زینب بحرینی مدیرعامل میکاراد کیش نیز در مورد ارتباط تاب‌آوری سازمانی با توسعه فردی کارکنان نکاتی را بیان کرد.
وی گفت: در شرایط فعلی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالین اقتصادی و کارآفرینان در جزیره زیبای کیش، منابع انسانی است و آموزش و ارتقاء آنها در شرکت‌های کیش به‌درستی اجرا نمی‌شود و نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش توسط کارفرمایان می‌باشد.
ریحانه فاتح‌پور نیز، در مورد برگزاری رویداد همفکر در کیش صحبت کرد و از علاقه‌مندان دعوت به عمل آمد تا در این رویداد شرکت نمایند.
گیاهی در ادامه این نشست، پنل گفتگو «با کارآفرینان» را با حضور همایون ابولحسنی مدیر گروه میتا کیش اجرا کرد که با اقبال خوبی از طرف حاضرین در نشست همراه شد.
در این پنل سوالاتی کوتاه و جذاب در مورد چرایی مهاجرت و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در کیش مطرح شد.
پیشکسوتان و فعالان اقتصادی جزیره کیش این گردهمایی‌ها را نشان از تقویت فرهنگ مشارکت دانستند.
این استقبال و حضور فعال علاقه‌مندان در این رویداد در جزیره کیش، نشان از ظرفیت بالقوه و فرصت‌های کشف‌نشده کارآفرینی در این جزیره مرجانی است.
یکی از اهداف مهم افراد کارآفرین و نخبگان اقتصادی جزیره کیش، فعال‌سازی شرکت‌های سهامی عام برای اولین‌بار در کیش است که در حال حاضر ۲ شرکت (شرکت دوستداران آینده‌ساز کیش و شرکت کارآفرینان نوآور سرزمین ایرانیان کیش) پذیره‌نویسی در فرا بورس انجام داده‌اند.
عدم حضور مسئولین و کارکنان سازمان منطقه آزاد در این نشست، مورد نقاد فعالین قرار گرفت. برخی از حاضرین اذعان داشتند: مطالب ارائه‌شده که توسط اساتید و پیشکسوتان جزیره کیش با بیش از چند دهه فعالیت در این جزیره، مانند یک چراغ راه است و عجیب این‌که مسئولین از این تجارب ستفاده نمی کنند و با بخش خصوصی واقعی کیش که از تمام اقشار کسب و کار بزرگ و کوچک در تعامل و همفکری نیستند.
امید است که با تداوم این سلسله نشست‌ها و همدلی همه ذینفعان کیش زیبا، بتوان اقتصادی پویاتر برای این جزیره به ارمغان آورد.
نشست‌های تعاملی” در مسیر کارآفرینی” به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد.