رئیس پلیس فتا جزیره کیش :

مجرمین سایبری در جزیره کیش امنیت نخواهند داشت

در پی مراجعه تعدادی از کسبه جزیره کیش به پلیس فتا و اعلام این که شخصی با استفاده از رسید جعلی اقدام به خرید کالا و کلاهبرداری کرده ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا جزیره کیش با اشاره به اینکه مجرمین سایبری در جزیره کیش امنیت نخواهند داشت ، از دستگیری فردی که با ارائه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان می کرد ، خبرداد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد بابایی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کسبه جزیره کیش به پلیس فتا و اعلام این که شخصی با استفاده از رسید جعلی اقدام به خرید کالا و کلاهبرداری کرده ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد:طی بررسی های صورت گرفته مشخص گردید متهم با مراجعه به فروشگاه ها و مغازه های سطح جزیره اقدام به خرید کالا نموده و با ارائه رسید جعلی از کسبه کلاهبرداری می نماید.لذا با اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی قضایی صورت گرفته در مخفیگاه خود دستگیر ، اموال بدست آمده از کلاهبرداری توقیف و برای ادامه رسیدگی ، به پلیس فتا منتقل گردید.

بابایی بیان داشت: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس خودداری کرده و در هنگام فروش کالا حتما موجودی حساب بانکی خود را از طریق سامانه پیامکی ، اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالارا تحویل خریدار دهند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورتیکه اخیرا از آنها با این روش کلاهبرداری شده برای پیگیری موضوع به پلیس فتا مراجعه نمایند.

رئیس پلیس فتا جزیره کیش در پایان خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ موضوع را گزارش کنند