فروشگاه میتاکیش در فرودگاه تهران

اخذ ۰.۳ درصد اضافه بر مالیات بر ارزش افزوده روی هر فاکتور خوراکی

به‌طور کاملا عیان و رسمی بابت هر فاکتور خوراکی ۱۰.۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کند

به گزارش اخبار جزایر، فروشگاه میتاکیش در فرودگاه تهران برای هر فاکتور خوراکی اعم از آب، غذا یا تنقلات ۰.۳۰ برابر قیمت مصوب و مجاز، یعنی معادل ۱۰.۳ درصد مبلغ کل فاکتور از خریداران، هزینه‌ی اضافه‌تر دریافت می‌کند و عنوان آن را مالیات بر ارزش افزوده نهاده است.
در گفت‌وگوی میدانی در فرودگاه تهران، آقای ب.ا در حالی که در فروشگاه میتاکیش فرودگاه تهران ساندویچی در دست داشت، فاکتور فرد دیگری را با احترام خواستار شد و طی چنددقیقه متوجه شدیم ذیل تمامی فاکتورها بیش از ۱۰درصد مالیات بر ارزش افزوده درج و اخذ شده است.
طی صحبت با یکی از مسئولین فرودگاه و آقایی که سرشیفت میتاکیش بودند و البته بسیار محترمانه برخورد کردند، بعد از ابراز بی‌اطلاعی و تعجب این افراد، طی تماس تلفنی توسط همین فرد به مسئولی در حوزه‌ی مالی فروشگاه که دسترسی آی‌تی داشت مرتبط شدیم تا به گمان مسئول حاضر در فروشگاه ِ فرودگاه این اشتباه! رفع و حل گردد اما درکمال شگفتی با رفتار طلبکارانه و بسیار وهن‌آمیز مسئول پشت‌خط مواجه شدیم. وی بعد از تحقیر مشتریان که به‌خاطر چند صد هزار ریال بی‌ارزش! وقت ایشان را گرفته‌اند، در پاسخ به معرفی خبرنگار این رسانه، توهین و تهدید را با این جمله به پایان رساند که “همینی است که هست، هرآنچه در توانتان دارید انجام دهید” (متاسفانه با لحنی متفاوت‌تر).
در پیگیری‌های بعدی رسانه با یک کارشناس مالی و عنوان نام سیستم حسابداری موجود در فروشگاه، وی اذعان کرد که عنوان اشتباه سهوی کاملا رد و غیرممکن است و مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده به‌طور اتوماتیک و سیستماتیک درج می‌گردد و اگر چنین مغایرتی وجود دارد قطعا دستی و عمدی انجام پذیرفته است. وی در احتمالی دیگر گفت: در پایان هر فصل مالی و اعلام فروش به اداره مالیات، ده درصد این مبلغ به عنوان مالیات بر ارزش افزوده درج و اخذ می‌شود و این مابه‌التفاوت چنددرصدی دیگر همان مبلغی است که بالانس کردنش محل گمان‌های بسیار دیگری را رقم می‌زند.
این گزارش در مرحله‌ی اول جهت اطلاع مردم، مسئولین و مالک و بهره‌بردار خود فروشگاه _ که با ظن خود امیدواریم از این تخلف بی‌خبر باشند _ بوده و بیش و پیش از آن تحقق تهدید مسئولی که جای عذرخواهی و دلجویی از مشتریان ناراضی و گله‌مند، زبان به طعن، تحقیر و تهدید آنان گشود و هیچ احساس ترس و ناامنی‌ای از پیگیری قانونی تخلفش نداشت!
این رسانه منتظر جوابیه‌ی فروشگاه و همچنین مراجع قضایی و نهاد اداره مالیات و دارایی بوده و آمادگی خود را جهت انتشار تمامی این موارد اعلام می‌کند.