امام جمعه کیش:

ایران پاسخی کوبنده و قدرتمند به اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد داد

امام جمعه کیش در آخرین نمازجمعه‌ی ماه رمضان گفت: اسرائیل منتظر عکس‌العمل احساسی برای برون‌رفت از باتلاق است. ایران با کرامت و منطق، قطعا به این جنایات در وقت مناسب پاسخ قدرتمند و کوبنده‌ای خواهد داد تا دیگر فکر و جرات حمله به کشور را هم در سر نپرورانند.

حجه‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌ی دوم آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه را نشانه‌ی تدین مردم کیش دانست و با تاکید بر این‌که هرکس وارد کیش شد از دیانت مردم و حضور پرشور در مراسم مذهبی شگفت‌زده گشت، گفت: طی شب‌های گذشته در بیش از ۲۰ مکان مراسم لیالی‌ قدر برگزار شد و فقط در یک محل مصلی، بیش از یک هزار نفر شب قدر را احیا داشتند.
وی با اشاره به سالگرد شهادت نابغه‌ی جهان اسلام، انقلابی آگاه به زمان شهید صدر و خواهر ایشان و گرامی‌داشت سالروز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی، یاد شهید صیادشیرازی را گرامی داشت و اظهار داشت: وجود مسئولانی همچون این شخصیت‌های شهید، راه نجات کشور است که الحمدالله وجود دارند.
خطیب جمعه کیش، با اشاره به سالروز قطع ارتباط آمریکا با ایران و خیر این اتفاق، غرب آسیا را ناامن‌ترین منطقه‌ی جهان دانست و گفت: مسبب تمام ناامنی‌های منطقه، آمریکا است.
حجه‌الاسلام بی‌نیاز ادامه داد: پس از شکست سنگین و جبران‌ناشدنی صهیونیست‌ها در طوفان‌الاقصی طی شش ماه گذشته، حملات مقتدرانه‌ی محور مقاومت، تاثیرگذارتر شده است و اقدامات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی مانند حمله به سفارت ایران برای برون‌رفت از این شرایط شکل می گیرد و منتظر آن هستند که اقدامی احساسی انجام دهیم تا از این باتلاق خارج گردند اما جمهوری اسلامی با صبوری و کرامت و منطق، قطعا به این جنایات در وقت مناسب پاسخ قدرتمندی خواهد داد که حضور مردم آزاده‌ی جهان در راهپیمایی امروز، اولین سیلی به رژیم صهیونیست بود و ان‌شاءالله سیلی دوم، توسط محور مقاومت کوبنده‌تر و پشیمان‌کننده خواهد بود تا دیگر فکر و جرات حمله به کشور را هم در سر نپرورانند.
امام جمعه کیش خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند میلیون‌ها نفر مجاهد آماده‌‌ی رزم، منتظر اشاره‌ای از فرمانده کل قوا هستند و اگر اشاره‌ای شود در نقشه‌ی جهان اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند.
حجه‌الاسلام بی‌نیاز با بیان این مطلب که آزاده و ملت مظلوم فلسطین، مسلمین جهان و امت اسلامی، محور مقاومت و جهوری اسلامی وظیفه‌ی خود را انجام داده و خواهند داد، گفت: اما حکومت‌های اسلامی نیز باید به وظیفه‌ی خود عمل کنند که اگر از مظلوم دفاع نکنند، در کنار رژیم ظالم و زوال‌پذیر اشغالگر قدس خواهند بود و با نابودی آنان، مشروعیت خود را از دست خواهند داد.

نتیجه‌ی تلاش مسئولان سر سفره‌ی نردم حس شود/ تکلیف حکم حجاب بر همگان روشن شد

وی همچنین با اشاره به جلسه‌ی مقام معظم رهبری با سران و مسئولین نظام، تحقق انتظارات به‌جای مردم، دستور به تشکیل اتاق فکری برای نیل به شعار سال، به مسئولان کیش نیز این پیشنهاد را داد و افزود: طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری، تلاش‌های خوب مسئولان باید بر زندگی و سفره‌ی مردم تاثیر بگذارد.
خطیب جمعه کیش در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه با سران نظام با بیان این مطلب که “حجاب حکم مسلم شرعی و غیرقابل صرف‌نظر کردن است”، به عنوان قانون حکومت اسلامی برای هم معتقدان و غیرمعتقدان، تکلیف را بر همه روشن کردند.

در ابتدای خطبه‌ی اول نمازجمعه‌ نیز، حجه‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز با بیان این‌که قیامت نزدیک است، نیل به مقام متقی را از فواید روزه دانست و گفت: امروز برای فردای خود ذخیره کنید و جز عمل خود، امید به هیچ‌چیز و هیچ وارثی نداشته باشید.
وی با تاکید بر این‌که خداوند محسنین را دوست دارد، دو راه “تقوا” و “نیکوکاری و احسان با دیگران” برای معیت با خدا ذکر شده است، که از ذخیره‌های مهم فردا می‌باشد.
گذشت در هنگام خشم، انفاق، معاشرت با مردم، ایمان به پیامبران و فرشتگان خدا، ادای مسائل عبادی مثل نماز، اقتصادی مثل زکات، اجتماعی مثل آزادکردن زندانی، اخلاقی مثل وفای به عهد، صبر و صداقت نیز از جمله مواردی بود که به‌عنوان الزامات نیکوکاری عنوان شد.
راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور مردم متدین در کیش برگزار شد.